Een sterk merk ontwikkelen doe je met het bepalen van je merkidentiteit, je merk-DNA. In een merkstrategie zetten we de lijnen uit. Hét startpunt voor branding en communicatie.
- Fundament: Hoe omschrijven we onszelf en wat maakt ons uniek?
- Merkwaarden: Wat zijn onze kernwaarden? En welke karaktertrekken hebben we?
- Merkideaal: Wat is onze ‘why’ of onze visie?
- Merkbelofte: Wat is onze missie? En wat mogen mensen van ons verwachten?
- Doelgroepen: Voor wie zijn we er? Wat zijn hun problemen, behoeften en wensen?
Hoe bepaal je vervolgens je propositie; hoe zorg je dat mensen kiezen voor jouw organisatie, product of dienst? Wat zet je in de etalage en waarom? Deze focus bepalen we tijdens een positioneringstraject en leggen we vast in een positionering. We onderzoeken onder andere jouw unieke eigenschappen als merk, het onderscheid ten opzichte van concurrenten en de relevantie voor je doelgroep. Zo weten we precies welke aspecten de nadruk moeten krijgen in communicatie en design.
Benieuwd naar de mogelijkheden?