Strategisch antwoord op de markt
Bij een nieuwe strategie en positionering horen ook kernwaarden. Pas dan kun je van de daken schreeuwen wie je bent. “Applepie heeft ons getriggerd om over onze kernwaarden na te denken. Na verschillende sessies die zij begeleid hebben, is het ons samen gelukt om vier waarden vast te stellen waarbij we allemaal een goed gevoel hebben. Vriendelijk, actief, scherp en toegewijd. Deze kreten horen onze medewerkers nu regelmatig voorbijkomen, zodat onze klanten dit iedere dag kunnen ervaren”, aldus Arjan.
Maar de herpositionering ging verder dan dat. Het was ook tijd voor een nieuwe slogan. “Wij merken in de markt dat een klant niet alleen van ons verwacht dat we een activiteit uitvoeren, maar dat we ook meedenken. Bijvoorbeeld over op welke manier je een track and trace verzorgt, hoe je communiceert met de eindklant en hoe je rapportages maakt over je performance. Hier is na verschillende brainstormsessies met Applepie de slogan ‘Moves your business’ uitgekomen. Deze heeft een dubbele laag: natuurlijk brengen we nog steeds pallets van A naar B. Maar ook denken we met onze relaties mee over hoe we dingen beter en slimmer kunnen doen, zodat we de klant verder brengen.”